29 decembrie 2012

Pescuit la stiuca ... in Delta Dunarii – Echipament

Câteva recomandari pentru pescuit la ştiucă ...


         Aşa cum am mai afirmat şi într-un alt articol, în principal voi face referiri la echipamentul meu de pescuit la răpitor şi voi continua prin a vă prezenta alte câteva năluci ce le am în trusă şi în mod evident mi-au dat satisfacţii.

       
                    Năluci ...
 




 Balzer Colonel jerk Master


        Pentru început voi continua cu "slider-ele" de data aceasta nu de la Salmo. Iată o nălucă deosebită, Balzer Colonel jerk Master, asemănătoare ca formă celor de la Salmo dar cu o evoluţie mult diferită faţă de acestea ... cumva mai amplă.




        Mai am doar două astfel de năluci, înţelegând că se găsesc din ce în ce mai rar la noi. Ambele sunt floating şi se comportă excelent pe un echipament de baitcasting evident in ape cu adâncime mică. Atacul ştiucii este spectaculos, cumva asemănător celui asupra unui popper. Se pot lesta uşor cu puţin fir de plumb matisit pe cele două ancore.










Yo-Zuri 3D Crank TM


        De curând, am primit la schimb, acest vobler (imagine stânga), de la partenerul meu din acea zi. A încercat să-l folosească în deltă. Floating, cu o evoluţie bună, avea totuşi marele dezavantaj că plonja spre adânc rapid devenind astfel nefolositor pe lacurile din Delta Dunării unde nu sunt în medie adâncimi prea mari. Am citit pe site-ul distribuitorului : Această nălucă din seria 3D este visul unui pescar de bass, ştiucă şi somn. Barbeta cu un design coffin ("cavou"), are rolul de a face năluca să ricoşeze din structurile ce sunt atinse. 
        Înfăţişarea naturală a noii năluci produce atacuri în orice tip de structură. 3D Crank-ul evoluează la adâncimi de pană la 3,5 metri având o lungime de 6,5 cm și o greutate de 17 grame, fiind ideală pentru peștii din structurile submerse în apă mai adâncă.  
        Da ... era evident ce aveam de făcut şi ca atare l-am modificat ca în imaginea din dreapta. Cu alte cuvinte i-am tăiat şi prelucrat barbeta. 
După câteva testări am ajuns la o dimensiune a barbetei astfel că voblerul evolua la cel mult 35 centimetri sub nivelul apei. Perfect !!!
        Îmi spun atunci c-am completat trusa cu o nălucă bună, ce puţin personalizată evolua la adâncimea unde eu aveam nevoie de ea, cunoscut fiind faptul că în anotimpul rece într-o zi cu soare puternic e bine să căutăm ştiuca, undeva pe lângă mal pe apă mică. După cinci zile de la acea partidă ies din nou pe baltă şi reuşesc să prind câteva ştiuci într-un loc ce nu promitea prea mult la început ... 
 
Update: 23.05.214 ... la această dată mai modific un vobler Yo-zuri 3D Crank TM, dar barbetei îi las o suprafață ceva mai mare astfel încât în urma testelor năluca evoluează la aproximativ 60-70 cm adâncime, numai bună pentru lunile aprilie-mai !!!
         


Skiter-Popp Rapala


        Pentru că tot am amintit despre popper, vă pot spune că modelele din imagini le folosesc cel mai adesea din două motive. V-am mai spus faptul că cel mai des pescuiesc la ştiucă pe ape cu adâncimi mici, evident în perioadele mai reci.
        Acesta ar fi unul dintre motive, cel de al doilea ar fi, zgomotul ce il produce acest model, mult mai pronunţat decât cel produs de darter lure sau pencil popper. Foarte asemănător cu cel produs de clonc, poate nu la acelaş nivel, dar aparent de la distanţă se pot confunda. După cum bine cunoaşteţi atacul este unul ce de multe ori te surprinde, îţi încarci bateriile la maxim, iar primii metri de drill sunt grozavi!



        Vom mai discuta dacă doriţi, despre produsele Rapala în general, măcar şi pentru simplul fapt că sunt rezistente în exploatare, iar referitor la finisaje au ani de tradiţie în spatele lor, multe dintre ele dovedindu-şi în timp eficienţa !







Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Flag Counter - Start: 01.10.2013

Flag Counter