18 decembrie 2012

Pescuitul crapului ... in Delta Dunarii – Fire

text reeditat la data de 07.09.2013


       Fire monturi, linie ...

Motto:   Orice rabat la calitate, este egal cu un eşec garantat !!!





Fir pentru monturi, ce le pot recomanda ....


        Aşa cum am mai afirmat mă voi rezuma în mod evident la fire ce le-am folosit sau le folosesc în continuare şi despre acestea, vă pot împărtăşi şi dvs.



Fir textil Sufix Black Silt (cu camasa) 10lbs- 35lbs 20m


        Fir textil de o calitate și rezistenta foarte bune, folosit pentru legarea monturilor.
 

Caracteristici:

  • culoare: negru;
  • cămașa neagră ce poate fi scoasă
  • rezistență mare la abraziune
  • vizibilitate redusă
  • flotabilitate neutră (nici nu se scufundă, nici nu plutește)
  • variante comercializate:
    • 10lb/5kg;
    • 15lb/7kg;
    • 25lb/12kg;
    • 35lb/16kg;


       Îl folosesc de relativ puțin timp, dar pot afirma că este de bună calitate. Astfel în ultimele partide de pescuit la crap pe brațul Chilia, (toamna lui 2013), am avut siguranță în timpul drill-ului, cunoscut fiind faptul că fundul aici pe braț prezintă în zona obrizurilor unu, doi și trei ... multă scoică !






Kryston - Jachal


        "Jachal este o creaţie Kryston, în domeniul firelor pentru monturi, integral din multifilament Spectra, de înaltă calitate, ce şi-a dovedit eficienţa în timp ...
        Camaşa exterioara multi-strat şi tratamentul special aplicat firului în timpul procesului de fabricație, asigură firului o rezistenţă deosebită la cele mai agresive forme de abraziune (scoici, piatră, praguri, rădacini etc).
        Firul textil este colorat în acelaşi ton cu invelişul exterior din plastic. Pentru cei ce caută să-şi camufleze montura, este practic elementul de bază". Astfel este prezentat în linii mari acest fir ... Personal îl folosesc de doi ani şi sunt mulţumit de rezultate, îl prefer pe culoarea maro (Gravel Brown)...


Kryston - Mantis

        Anterior firului prezentat, am folosit tot de la  Kryston, firul textil pentru monturi - Super Mantis Gold - cu precădere de culoare Gravel Brown, la fel având şi acesta proprietăţi anti tangle (antirăsucire), diametru redus, şi rezistenţă la abraziune. 
        Am fost mulţumit de el, cu atât mai mult cu cât producătorul este unul din cei mai renumiţi de pe piaţă!
        Aş dori să vă mai împărtăşesc un mic amănunt. Cu ceva vreme în urmă, am avut ocazia să mă folosesc de o rolă de aproximativ 1000 de metri de fir textil Berkley Trilene - multicolor, (alternanţe de grejroşu, verde şi negru), adus din State, de un prieten. Evident că nu am verificat utilitatea (destinaţia) acestui fir. L-am luat ca atare şi timp de aproape cinci ani l-am folosit pentru monturi deşi nu avea o cămaşă de protecţie. Avea în schimb marele avantaj că era multicolor. Cu alte cuvinte la acea vreme făcând tot felul de monturi, mi-a venit ideia legării cărligelor de crap, cumva asemănător cu "muştele pentru păstrăv" !!!
        Aşa am început a confecţiona, probabil pentru prima oară în lume, monturi de crap, având ca element de bază un, curved long shank , cu un aspect final după matisire ce seamănă foarte bine cu râma de gunoi ... dar despre acest aspect vom discuta pe larg, într-un alt subiect dedicat.



Monofilament,  ce-l pot recomanda ....




Ultima Power Steel

 
        Cu ceva vreme în urmă l-am rugat pe Vlad Pavlovici, un bun prieten, să-mi recomande un fir pentru linie. Îl consider a fi un foarte tehnic pescar de crap, bine informat, pregătit şi disponibil în aproape orice moment a împărtăşi din experienţa sa.





       Mi-a recomandat Ultima Power Steel  în timp ce eu foloseam de ceva vreme un alt fir, respectiv (Shimano Technium Tribal Specimen), îl recomand fiind mulțumit și îl folosesc în continuare pe tamburii relativ mici - 6000. În schimb pe un tambur de diametrul mare, cum ar fi cel al mulinetei Shimano Big Baitrunner LC, un astfel de fir, având chiar diametrul de 0.4 - 0.45 mm, se comportă foarte bine, încrederea pescarului sporind cu acest prilej. Îl recomand şi eu la rândul meu fără reţinere ...




Sufix Ultra Knot



        Firul monofilament Sufix Ultra Knot de 0,335mm - 7,5kg - 995m Opaque Yellow. Pentru unii dintre noi vizualizarea direcţiei de aşezare a liniei este un element important, mai ales în condiţiile când folosim de exemplu patru lansete pe un spaţiu relativ restrâns.
        Astfel pescuind din barcă, pe o structură (buturugă, creangă, dig de piatră) de la o distanţă de unde să nu deranjăm peştele, suntem la un moment dat obligaţi să lansăm concentrat cele patru monturi în aşa fel încât, cel puţin, să cuprindem cumva mai mult de jumătate din circumferinţa structurii. Din practică, în mod simetric, se poate realiza acest lucru lansând retras două monturi pe centru, respectiv avansat celelalte două monturi pe lateral. Culoarea galbenă a acestei linii poate face posibilă vizualizarea direcţiilor de lansare mai uşor decât la o linie incoloră, la fel, în timpul eventualului drill, vom putea evita mai uşor încurcarea liniilor între ele. Am folosit acest fir şi am fost mulţumit de el mai ales că, raportul calitate/preţ mi s-a părut a fi unul bun.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Flag Counter - Start: 01.10.2013

Flag Counter